Hållbart Ledarskap

fredag 13 maj 2016

Kurt Sjöberg

Kära Rotary-vänner,

Fredagens lunch (2016-05-13) blev en riktig fullträff. Dels beroende på att vi var 32 åhörare varav 14 gäster, resten egna medlemmar och dels beroende på föredraget.

Det var Vd Sunniva Fallan Röd som på ett engagerat sätt berättade om sitt arbete med ledarskap, kommunikation och delaktighet vid den kända konferens- och rekreationsanläggningen Yasuragi...

Vid fredagens lunch valde vi även in en ny medlem i vår fina klubb, Stina Wallster.

Stina arbetar som Vd i eget bolag, Triften, med inriktning mot att skapa goda möten mellan människor i samband med dagens alla måltider. Affärsmässigt fokus ligger på utveckling av livsmedels- restaurang och möteskoncept genom hållbar affärsutveckling och management.

Vi hälsar Stina varmt välkommen till vår klubb.

Nästa vecka:

På fredag gästas vår klubb av Inger Laninge som är organisationskonsult vid Stockholms Tingsrätt.  Inger Laninge skall hålla ett föredrag med rubriken "Medveten balans för alla - en enkel övning"

Välkomna!

Kurt Sjöberg
President

Sunniva Fallan Röd arbetar för en av Sveriges största hotellkedjor som hotelldirektör. Hon föreläser om ett ledarskap som handlar om att kommunicera och arbeta med delaktighet. Vilket krävs för att kunna hänga med i en värd som kräver ett snabbt och förändringsbenäget, ledarskap.

Hur får man människor att prestera sitt maximala och i alla lägen lyckas hitta just den idé, tanke som gör att vi som företag kommer vidare. Det är ju verkligen inte lätt i dagens brus av information.

Källa: www.talarforum.se