IBM WATSON

fredag 29 april 2016

Kurt Sjöberg

Kära Rotary-vänner,

Vilken härlig känsla nu när solen värmer så gott och hela den fantastiska månaden maj presenterar sig från sin bästa sida.

Fredagens lunch (2016-04-29) bevistades av 17 medlemmar och två gäster. Föredragshållare var Thorbjörn Hägglöf från IBM som höll ett inspirerande och lärorikt fördrag hur datorer kan utnyttjas i kognitiva sammanhang för att i samspel med användaren utnyttja datorns förmåga till snabba analyser.

Nästa vecka gör vi ett upphåll för Kristi himmelsfärdshelgen...

Fredagen den 13 maj ser programmet ut som följer:

Sunniva Falla Röd arbetar vid en av Sveriges största hotellkedjor och kommer i sitt lunchföredrag att tala om ett ledarskap som handlar om att kommunicera med medarbetarna och att arbeta med delaktighet. Sunniva har erfarenhet från sin roll som hotellchef i en föränderlig värld som ställer stora krav på ett snabbt och lyhört ledarskap.

Välkomna!

Trevlig helg!

Kurt Sjöberg
President

Torbjörn Hägglöf berättar om IBM Watson, ett kognitiv system som gör det möjligt för ett nytt partnerskap mellan människor och datorer som förbättrar mänsklig kompetens.  Han  arbetar som kundansvarig inom området Life Sciences på IBM för att hjälpa kunder att bli kognitiva företag:

Förbättra viktiga beslut  Öka värdet av interaktioner med kunder och klienter  Optimera viktiga affärsprocesser

Torbjörn Hägglöf (Consultant - Cognitive Business Solutions, IBM Global Business Service) har en stark branschkompetens inom Life Sciences, men har också erfarenhet från kemi- och livsmedelsindustrin.