SVENSK SIMNING INFÖR OS I RIO

fredag 22 april 2016

Fredagens (2016-04-22) föredragshållare var förbundsdirektören vid Svenska simförbundet Bengt Jönsson som berättade om förbundets verksamhet och förhoppningarna inför Olympiska spelen i Rio i sommar. Vid lunchen deltog 13 medlemmar och 2 gäster. Det var lika många som deltog förra fredagen.

Jag vill gärna understryka att jag tycker att det är synd att inte fler medlemmar kan avsätta tid för att höra dessa mycket intressanta föredrag....

Styrelsen har beslutat att avsätta 12 000 kronor till Rotarys polioprojekt. Genom projektet har i polio utrotats i nästan alla länder på jorden, bara två länder återstår. Jag vill också passa på att informera att vi har fått flera ansökning om medlemskap i klubben.

Jag har skickat en ansökan avseende Stina Wallster på remiss till er och ytterligare en kommer inom kort.

Nästa vecka:

Torbjörn Hägglöf från IBM besöker oss på fredag för att berätta om IBM Watson, ett kognitiv system som gör det möjligt för ett nytt partnerskap mellan människor och datorer som förbättrar mänsklig kompetens. Han arbetar som kundansvarig inom området Life Sciences på IBM för att hjälpa kunder att bli kognitiva företag.

Källa: www.idrottensaffarer.se

Bengt Jönsson Förbundsdirektör Svenska Simförbundet (själv gammal elitsimmare deltog i Montreal OS 1976).