MAT, DRYCK OCH TRENDER

fredag 1 april 2016

Kurt Sjöberg

Vi var inalles 33 personer, varav inte mindre än 9 gäster som lyssnade till ett fascinerande föredrag av den välkände vinexperten Mikael Mölstad. Han är sedan länge mat- och vinskribent i bland annat Svenska Dagbladet...

Mikael Mölstad

Fredagens lunchföredrag,  den 1 april 2016, var en utflykt i den sinnliga inspiration som ett gott vin lekamligen bidrar till. Vi var inalles 33 personer, varav inte mindre än 9 gäster som lyssnade till ett fascinerande föredrag av den välkände vinexperten Mikael Mölstad *.

Det är med stor tillfredsställelse som klubbens valberedning nu fått fram en både erfaren och mycket kompetent kandidat för presidentperioden 2017-2018, nämligen Roland Halvorsen. Roland har tidigare varit president i klubben 1999-2000. Vår avsikt är att klubben utser Roland vid lunchen den 15 april.

Kurt Sjöberg
President

* Mikael Mölstad är sedan länge mat- och vinskribent i bland annat Svenska Dagbladet. Han har skrivit om vin i tjugofem år, bland annat som skapare av En värld av vin. Han arbetar också med mat- och dryckeskvalitet i kombination med service i hans arbete som grundare och redaktionschef på restaurangguiden White Guide. Sedan 2005 medverkar Mikael regelbundet med vintips och krönikor i Svenska Dagbladet.

Källa: www.svd.se