GLAD PÅSK!

måndag 21 mars 2016

Play N´ Help UF

Vid fredagens lunch den 18 mars deltog 18 medlemmar. Vid lunchen genomfördes ett extra årsmöte där Hans Gillior valdes till inkommande president för 2016 - 2017. Valberedningen återkommer med förslag till inkommande president för 2017-2018. Vi räknar med att detta val kommer att vara genomfört under innevarande presidentperiod.

Dagens föreläsare bestod inte mindre än av tre gymnasister fån Täby enskilda gymnasium som berättade om sitt projekt inom Ung Företagsamhet, UF. Trion har inom ramen för UF startat ett företag "Play`n Help UF". Idén bygger på ett koncept att via ett nätspel kunna lämna bidrag till olika välgörenhetsorganisationer. Spelet är fri och ekonomiskt bidrag erhålls från olika sponsorer. Tankar finns att vidareutveckla idén när projektet inom UF är avslutat. Det är roligt att se hur en idé har växt fram och utvecklats. Ungdomarna fick information om Rotary och information att söka medlemskap i Rotaract.

De som var med på lunchen den 4 mars kommer ihåg Peter Berendsens trevliga föredragning om framtidsvisioner. Peter har skickat ut en sammanställning på den enkät som under trevliga former genomfördes i samband lunchen.