SIGNATURRESOR

fredag 10 juni 2016

Kurt Sjöberg

Kära Rotary-vänner,

När jag skriver detta har presidentskiftet i vår klubb skett och Hans Gillior har tillträtt som president i Stockholm Sergel Rotaryklubb från och med i fredags. Jag är numera past president och Roland Halvorsen är inkommande president.

Fredagens lunch (2016-06-10), som var den sista innan sommaruppehållet, bevistades av 17 medlemmar, två gästande rotarianer och två externa gäster. Föredragshållare var Ann O Andersson som berättade inom ramen för sitt nystartade företag "Signaturresor" om vilka fantastiska hotell det finns på populära semesterdestinationer lite utanför de vanliga turiststråken....

Ai Kuno en Rotary-stipendiat från Tottori Rotary klubb i Japan höll ett kort fördrag om sin vistelse i Sverige och klubbarna skiftade standar.

Avslutningsvis berättade Eva Wenström om sitt deltagande i Rotarys senaste världskongress, en tilldragelse som hon kommer att redogöra mera för under hösten.

Fyllnadsval

Vi genomförde fyllnadsval på skattmästarposten där Per Eriksson går in efter Therese Andersson som lämnar befattningen beroende på stor arbetsbörda sitt ordinarie arbete.

Sommaruppehåll

Nästa ordinarie lunch blir den 26 augusti vanlig tid på Odd Fellow. Ni som är kvar i Stockholm hela eller delar av sommaren kan med fördel besöka den fina Stockholms Rotaryklubb som sammanträder på tisdagar kl 12.15 på Grand Hôtel under hela sommaren.

Jag vill avslutningsvis tacka er för allt stöd ni givit mig under mitt presidentår och jag är mycket stolt över den verksamhet som vi utvecklat bland annat genom den generösa julklappsinsamlingen till nyanlända flyktingar som vi genomförde vid jultid.

Vi har också engagerat oss personligen från klubbens sida i en ung nyanländ man från Syrien, Michel Touma, och hjälpt honom på olika sätt att etablera sig i vårt land. Här har särskilt Marianne Rilde-Björkman och Mait Molander gjort stora insatser.

Jag önskar vår nya president Hans Gillior all lycka till under sin presidentperiod. Kom ihåg att vi ska ha roligt i Rotary och det är en väldigt viktig drivkraft i vår verksamhet!

Trevlig sommar !!

Kurt Sjöberg