Utnämnande av månadens klubbmedlem i Rotary Stockholm Sergel

onsdag 31 oktober 2018

Ann O. Andersson

Motiveringen för oktober månads nominering:

Gunnar Törelius har genom att åter lyfta vikten av vår gemensamma kamp mot Polio inspirerat till både engagemang och ökad insamling till Polio Plus.

Biografi:

Gunnar Törelius deltog i sina första Rotarymöten hösten 2016 och är sedan 2017 medlem i Stockholm-Sergel. Efter ett mycket innehållsrikt yrkesliv i olika ledande befattningar (VD, sälj- och marknadschef) framförallt inom Hälso– och sjukvård, njuter Gunnar sedan 2 år av livet som pensionär.

Pensionärslivet har givit ökad tid för lantstället vid Mälaren utanför Stockholm och lägenheten i Frankrike liksom resor men har också inneburit en ny fas i livet med nya utmaningar och möjligheter. Medlemskapet i Rotary ger utrymme för personlig utveckling och ett nytt och vidareutvecklat nätverksbyggande.