Rotary Sergel inbjuder till Vinprovning på Vinkällaren Grappe, Grevgatan 5, Tisdag den 20 november kl. 18.00

måndag 17 september 2018

MariaPia Padovani

Carl Jan Granqvists Vinkällare Grappe på Grevgatan 5 är Skandinaviens största vinlagringskällare för privata personer och företag. Den öppnades 1986 och är belägen på Östermalm. Ambitionen är att vara en samlingsplats för vin i Stockholm och Sverige.

Vi hälsas välkomna av Carl Jan Granqvist och därefter kommer en erfaren sommelier hålla i själva provningen. Upplevelsen inleds med en händelserik föreläsning med mycket kunskap, bilder och smak Under kvällen kommer denne att bredda vinets smakrika värld för dig. Du får smaka och jämföra fyra speciellt utvalda ostviner, så att du får lära dig vad som passar bäst till ostbrickan. Till vinerna äter vi en ostbuffé. Efter vinprovningen gör vi en rundtur i Grappes intressanta vinkällare.

Vänligen observera att anmälan är bindande!

Priset för kvällen: 500 kr (pris/person) som betalas på plats samma kväll

Antal deltagare max: 30

Anmälan görs till någon i Klubbmästeriet hos Stockholm-Sergel senast den 1 november:

Marianne Rilde-Björkman / marianne.rilde@riktningrilde.se

Elisabet Kearsley / elisabet.kearsley@gmail.com