Databas inom D2350 – Rotarianer med erfarenhet av internationella projekt!

onsdag 9 november 2016

Eva Wenström

Jag hoppas ni alla haft möjlighet att läsa det senaste på Guvernörsboggen, http://rotarygovernor2350.me, där vi har informerat om District International Service Chair (DISC)!

Ett första delmål är att skapa en databas inom D2350 med Rotarianer som har erfarenhet av internationella serviceprojekt. Dessa rotarianer ska så småningom kunna kontaktas av alla klubbar och distrikt i Sverige via vårt Rotary.se databassystem.

Save

Vi ber nu om Din hjälp att samla in uppgifter i Din klubb om klubbmedlemmar som arbetar med internationella serviceprojekt (TRF Grant-projekt eller liknande) nu eller som har gjort det under de senaste 5 åren. Det behöver inte bara vara erfarenhet från Rotary-projekt utan även från liknande internationella projekt i egen yrkesverksamhet. Men det gäller inom Rotary’s fokusområden.

Vi kan sedan kommunicera med dessa personer direkt för att höra vad de arbetat med hittills och om de har möjlighet att ställa upp med experthjälp, som rådgivare eller delta aktivt i projekt i klubben eller andra klubbar inom distriktet.

Vi behöver namn och e-mail adress (ev. telefonnummer) på dessa Era klubbkamrater med denna typ av erfarenhet
senast den 5 december.

Har Ni inga ”kandidater” i Er klubb, är vi tacksamma att få veta det också.

Stort tack på förhand!

Eva Wenström